Solární asociace

Solární asociace je největší a nejdůležitější sdružení profesionálů v oboru solární energetiky v České republice. Zastupuje asi 600 institucí, firem a jednotlivců angažovaných ve fotovoltaice, kterými jsou instalační společnosti, solární investoři, majitelé elektráren, univerzity, banky a právní kanceláře. Solární asociace je členem SolarPower Europe – energetické a klimatické asociace, která sdružuje více než 200 členů z 38 zemí.

579

Zajištěných výstupů v médiích 

70

Mediálních výstupů ke Dnům otevřených dveří slunečních elektráren

14

Televizních a rozhlasových výstupů

Jan Krčmář

Málokdy se stane, že spolupráce s externí agenturou je pocitově tak "interní". Kolegové ze Slash PR pracují s úžasným nasazením a chutí se naučit nová témata. Naši problematiku si osvojili velice rychle, pracují do velké míry samostatně a díky tomu je na ně naprostý spoleh. 

Cíle komunikace

Solární energetika v České republice dlouhodobě bojovala a stále bojuje s negativními konotacemi kvůli nastavení podpory ze strany státu. V letech 2020‒2021 tato debata dominovala nejen v odborných kruzích, ale i v médiích, především ve spojitosti s podobou novely zákona o podporovaných zdrojích energie (POZE), která měla za cíl problémy s nastavením podpory vyřešit. Tato novela byla pro sektor solární energetiky, ale také obnovitelných zdrojů energie obecně, velmi důležitá a její výsledná podoba má výrazný dopad na Solární asociaci a její jednotlivé členy. Cílem naší komunikace bylo v mediálním prostoru otevřít téma a zajistit prostor pro vyjádření jak zástupcům Solární asociace, tak jednotlivým podnikatelům v solární energetice, na které novela dopadá, aby v médiích dostaly prostor všechny strany.

Druhým, neméně důležitým pilířem, byla komunikace zaměřená na osvětu v oblasti využití solární energetiky. Zdůraznit roli obnovitelných zdrojů jako jedinou udržitelnou variantu do budoucna a nejen u odborné, ale i u širší veřejnosti podpořit obraz solární energetiky jako vhodné varianty k dalším zdrojům energie. Jednou z těchto aktivit jsou i Dny otevřených dveří slunečních elektráren.

Zároveň jsme médiím představili také novinky v sektoru a další aktivity Solární asociace, jako jsou průběžné výsledky instalací v Česku nebo každoroční Solární konference. Cílem této větve komunikace bylo představit široké veřejnosti konkrétní aktivity asociace, i jak se zasazuje o změny v segmentu obnovitelných zdrojů energie obecně.

Kampaň

PR komunikace Solární asociace spočívala ve třech směrech. V prvním, zaměřeném na novelu o POZE, jsme se soustředili na hlavní ekonomická a mainstream média. Ve druhém směru jsme se zaměřovali na fotovoltaiku jako takovou, kdy jsme cílili především na média zaměřená na energetiku, ekologii a ta mainstreamová. V poslední řadě jsme do širokého spektra médií komunikovali aktivity Solární asociace a novinky v oboru. Jako formáty komunikace jsme využívali kombinaci tiskových zpráv, PR textů, rozhovorů, komentářů nebo citací v redakčních textech.

Výsledky

  • Zajistili jsme 579 výstupů v médiích.
  • Nejčastěji se jednalo o zpravodajská a ekonomická média, zmínit můžeme např. Českou televizi, Český rozhlas, E15, Hospodářské noviny, Ekonom, ekonomickydenik.cz, MF Dnes, Lidové noviny, Právo, euro.cz, tydenikhrot.cz, 5plus2, Deník, denik.cz, idnes.cz, ekonom.cz, e15.cz, irozhlas.cz, denikn.cz, ct24.ceskatelevize.cz, denikreferendum.cz, lidovky.cz, Haló noviny atd. Dále byla asociace zmiňována v médiích zaměřených na energetiku a ekologii, např. portál allforpower.cz, Odpadové fórum, obnovitelne.cz, ekolist.cz, enviweb.cz, tzb-info.cz, prumyslovaekologie.cz, atd. 
  • Solární asociace se objevila v reportážích pro Události v regionech nebo Události v České televizi, pro Studio ČT24 nebo Televizní noviny na TV Nova.
  • Solární asociace se podílela na Kulatém stolu v Economii na téma projednávané novely zákona o podporovaných zdrojích energie.
  • Podíleli jsme se na komunikaci Solární konference nebo Dnů otevřených dveří slunečních elektráren v letech 2020 a 2021, dále na pořádání tiskových konferencí nebo meetingů s novináři, a to i v online prostředí.
  • Vyjednávali jsme spolupráci se známými osobnostmi.
  • Zajišťovali jsme krizovou komunikaci v rámci projednávané novely zákona o POZE.
  • Zaměřili jsme se i na edukaci široké veřejnosti například formou kvízu pro idnes.cz, který byl věnovaný tématu fotovoltaiky nebo podporou Dnů otevřených dveří slunečních elektráren.
  • Podíleli jsme se na fotodokumentaci hotových projektů, akcí i na natáčení videí. 

Sociální sítě

Od září roku 2020 spravujeme sociální sítě Solární asociace. Založili jsme dva nové komunikační kanály – LinkedInX (dříve Twitter). Nadále jsme pokračovali v komunikaci na FacebookuInstagramu, které již Solární asociace vytvořené měla. 

Zatímco komunikace na síti X a LinkedInu je složena primárně z mediálních výstupů a komentářů jednotlivých zástupců Solární asociace, prezentací vlastních akcí, exkurzí, partnerství nebo účastí na různých konferencích, na Instagramu a Facebooku se zaměřujeme ve větší míře na odlehčenější témata a podobu příspěvků. Často zde popisujeme konkrétní tipy pro majitele FVE nebo zájemce o její pořízení, jak se o instalaci správně starat nebo co je potřeba před koupí fotovoltaiky vědět. Mezi nejpopulárnější příspěvky poté patří zajímavosti o solární energetice. Velký ohlas, reakce a komentáře také vzbudila letní komunikace týkající se možné změny financování provozní podpory prostřednictvím příběhů jednotlivých podnikatelů. 

Velký dosah má také propagace Solární konference, kterou již tradičně komunikujeme od začátku nového kalendářního roku. Zvláště na LinkedInu patří příspěvky s tematikou konference a představování jednotlivých bloků/řečníků k nejzobrazovanějším příspěvkům s velkým počtem interakcí. A to i díky finanční podpoře, která zvyšuje počet sledujících uživatelů profilu, výskytů ve vyhledávání a zobrazení příspěvků. Průběžně také finančně podporujeme vybrané příspěvky na Facebooku a Instagramu s cílem edukovat širokou veřejnost o tématech spojených s fotovoltaikou a informovat o aktuálních trendech, ale i aktivitách Solární asociace.  

Výsledky správy sociálních sítí v letech 2020‒2023

  • Facebook – připravených téměř 500 příspěvků a stories. 
  • Instagram – připravených přes 400 příspěvků a stories.  
  • LinkedIn – připravených téměř 500 příspěvků a 2 zajištěné kampaně. Za dobu správy jsme dosáhli počtu 2 525 sledujících. 
  • X (dříve Twitter) – připravených téměř 400 tweetů. Nově založený profil dosáhl 336 followerů.

Veronika Šilhová

S agenturou jsme se od první chvíli naladili na stejnou notu – zápal celého týmu, profesionální a velmi lidský přístup nás přesvědčili, že jsme si nemohli vybrat pro krizovou komunikaci, PR a rozjezd sociálních sítí lepšího partnera. Oceňujeme zejména schopnost okamžitě reagovat na aktuální dění v solárním sektoru a kreativní nápady v oblasti osvěty.

Nastavení ukládaní cookies

Používáme cookies k personalizaci obsahu a reklam, k umožnění funkcionalit sociálních sítí a k analýze provozu webových stránek. Informace o provozu a užívání webových stránek Vámi jsou sdíleny s našimi sociálními sítěmi, reklamními a analytickými partnery, kteří je mohou kombinovat s dalšími informacemi, které jste jim poskytli nebo které o Vás sesbírali při užívání jejich služeb.

Povolit vše
Vlastní

Vlastní nastavení cookies