Moon50

Po padesáti letech od prvního letu na Měsíc odstartovalo Apollo 11 znovu, tentokrát z Žižkovské televizní věže v Praze.“

Akce Moon 50 se konala k výročí 50 let od přistání prvního člověka na Měsíci. Pomocí videomappingu se Žižkovská věž proměnila v raketu Saturn V v měřítku 1:1. Během víkendu 20. a 21. 7. 2019 tak na Žižkově proběhl simulovaný start rakety a doprovodný program. Kampaň akcentovala zároveň i českou stopu ve vesmíru. Pražský happening byl ojedinělou akcí, a to i v celosvětovém měřítku.

200

Celkový počet mediálních výstupů

8000

Počet účastníků na události 

33

Počet výstupů v televizních a rozhlasových pořadech

Cíle komunikace

Cílem tohoto neziskového projektu bylo nejen připomenutí klíčové události lidských dějin, iniciátoři chtěli také inspirovat a vzdělávat mladší cílovou skupinu lidí. Hlavním cílem naší komunikace bylo oslovit co nejširší publikum a dostat tak na Žižkov k oslavám výročí minimálně 4 000 lidí. Součástí komunikace byla také prezentace společnosti MVP events jakožto pořadatele velkých akcí.

Kampaň

Hlavní strategií kampaně bylo informovat o události prostřednictvím tradičních médií (tištěných i online), sociálních sítí a endorsement z řad zajímavých osobností. Mezi nimi se objevili například novinář Karel Pacner, který jako první Čech popsal přistání člověka na Měsíci, architekt Žižkovské věže Václav Aulický, Jan Lukačevič, Jan Spratek. Součástí komunikace byla i mediální podpora zdravice od astronauta Andrew Feustela, který vzal do vesmíru Nerudovy Písně kosmické.

Hlavní linií kampaně tvořila one-to-one komunikace s médii a jejich informování nejen o happeningu pořádaném v Praze, ale obecně o historickém milníku jako takovém. V rámci kampaně, která trvala asi měsíc, se nám podařilo oslovit téměř všechna mainstreamová média včetně televize a rozhlasu. Druhou část komunikační strategie tvořily sociální sítě, kde jsme publikovali nejen informace týkající se eventu, ale též zajímavosti, obrazový materiál z historie a „špeky“, které byly natolik zajímavé, že je přebírala další média

Výsledky

Celou událost se nám podařilo zrealizovat za pouhé 4 týdny, během kterých jsme dosáhli těchto výsledků:

  • Zajistili jsme celkem 200 mediálních výstupů.
  • Na akci přišlo více než 8 000 účastníků.
  • Přímý přenos z události vysílalo několik z nejvýznamnějších českých médií: ČT, NOVA TV, PRIMA, IDNES.cz.
  • Informace o akci se nám podařilo dostat téměř do všech významných českých médií – od deníků a ekonomicky zaměřených médií až po lifestyle. Jako referenční média můžeme zmínit cz, CzechCrunch.cz, Českou televizi, Český rozhlas Radiožurnál, Deník, Deník N, Forbes, Forbes.cz, Hospodářské noviny, Ihned.cz, iDnes.cz, žena-in.czSeznamzprávy.cz.
  • Počet fanoušků stránky Moon 50 vyšplhal na 5 000, téměř 8 000 lidí projevilo zájem o FB událost.
  •  Zaznamenali jsme 33 výstupů v televizních a rozhlasových pořadech a reportážích.

Akce se dostala i do výběru Opráski sčeskí historje (stránka má 114 tisíc fanoušků na Facebooku), do Honest Guide (114 tisíc fanoušků na facebooku, 62 tisíc zhlédnutí na Youtube) atd. 

Nastavení ukládaní cookies

Používáme cookies k personalizaci obsahu a reklam, k umožnění funkcionalit sociálních sítí a k analýze provozu webových stránek. Informace o provozu a užívání webových stránek Vámi jsou sdíleny s našimi sociálními sítěmi, reklamními a analytickými partnery, kteří je mohou kombinovat s dalšími informacemi, které jste jim poskytli nebo které o Vás sesbírali při užívání jejich služeb.

Povolit vše
Vlastní

Vlastní nastavení cookies