„Po padesáti letech od prvního letu na Měsíc odstartovalo Apollo 11 znovu, tentokrát z Žižkovské televizní věže v Praze.“
Akce Moon 50 se konala k výročí 50 let od přistání prvního člověka na Měsíci. Pomocí videomappingu se Žižkovská věž proměnila v raketu Saturn V v měřítku 1:1. Během víkendu 20. a 21. 7. 2019 tak na Žižkově proběhl simulovaný start rakety a doprovodný program. Kampaň akcentovala zároveň i českou stopu ve vesmíru. Pražský happening byl ojedinělou akcí, a to i v celosvětovém měřítku.
Celkový počet mediálních výstupů
Počet účastníků na události
Počet výstupů v televizních a rozhlasových pořadech
Cílem tohoto neziskového projektu bylo nejen připomenutí klíčové události lidských dějin, iniciátoři chtěli také inspirovat a vzdělávat mladší cílovou skupinu lidí. Hlavním cílem naší komunikace bylo oslovit co nejširší publikum a dostat tak na Žižkov k oslavám výročí minimálně 4 000 lidí. Součástí komunikace byla také prezentace společnosti MVP events jakožto pořadatele velkých akcí.
Hlavní strategií kampaně bylo informovat o události prostřednictvím tradičních médií (tištěných i online), sociálních sítí a endorsement z řad zajímavých osobností. Mezi nimi se objevili například novinář Karel Pacner, který jako první Čech popsal přistání člověka na Měsíci, architekt Žižkovské věže Václav Aulický, Jan Lukačevič, Jan Spratek. Součástí komunikace byla i mediální podpora zdravice od astronauta Andrew Feustela, který vzal do vesmíru Nerudovy Písně kosmické.
Hlavní linií kampaně tvořila one-to-one komunikace s médii a jejich informování nejen o happeningu pořádaném v Praze, ale obecně o historickém milníku jako takovém. V rámci kampaně, která trvala asi měsíc, se nám podařilo oslovit téměř všechna mainstreamová média včetně televize a rozhlasu. Druhou část komunikační strategie tvořily sociální sítě, kde jsme publikovali nejen informace týkající se eventu, ale též zajímavosti, obrazový materiál z historie a „špeky“, které byly natolik zajímavé, že je přebírala další média
Celou událost se nám podařilo zrealizovat za pouhé 4 týdny, během kterých jsme dosáhli těchto výsledků:
Akce se dostala i do výběru Opráski sčeskí historje (stránka má 114 tisíc fanoušků na Facebooku), do Honest Guide (114 tisíc fanoušků na facebooku, 62 tisíc zhlédnutí na Youtube) atd.